این روزها تمامی شواهد از اطراف سونی حکایت از آن دارند که این شرکت به هیچ وجه تصمیمی به معرفی محصولی با نام اکسپریا Z4 برای بازارهای جهانی ندارد و به یکباره از سری Z3 به Z5 جهش خواهد کرد. هر چه که این روزها به ماه سپتامبر و نمایشگاه موبایل Ifa برلین نزدیکتر میشویم شایعات پیرامون پرچمداران آینده سونی بیشتر میشود.

در حالی که چند پرچمدار قبلی سونی به نوعی یک محصول تکاملی بودند، اما به نظر میرسد این بار محصولی متفاوت را از سونی شاهد خواهیم بود و پرچمدار بعدی سونی بیشتر از اینکه اسمارت فون تکاملی باشد یک گوشی هوشمند انقلابی خواهد بود.

طرفداران و علاقه مندان به سونی از این پس باید خبرهای مرتبط با این شرکت را دنبال کرده تا با جزئیات بیشتر اکسپریا Z5 آشنا شوند. از این دستگاه تا پیش از این اطلاعات کمی به بیرون درز کرده بود که حالا نیز شایعات در مورد آن قوت گرفته اند. بر اساس شایعات جدید اکسپریا Z5 قرار است از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ در قلب خود بهره ببرد. رم دستگاه نیز با یک ارتقای اساسی به ۴ گیگابایت افزایش پیدا خواهد کرد.

در مورد اکسپریا Z5 صحبت از باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری است که بسیار عجیب به نظر میرسد. سونی معمولا در پرچمداران اخیر خود به منظور کم کردن ضخامت و وزن دستگاه ظرفیت باتری را افزایش نداده بود. حالا چنین افزایش ظرفیتی ممکن است به قیمت افزایش ضخامت و وزن دستگاه تمام شود مگر اینکه سونی برای این مشکل چاره ای اندیشیده باشد.

در مورد اکسپریا Z5 صحبت از قابلیت های دیگری است که بسیاری از ما انتظار آن را داشتیم. سنسور اثر انگشت در این دستگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و برای دوربین نیز از سنسور جدید سونی استفاده خواهد شد و اینکه رزولوشن صفحه نمایش نیز برای اولین بار در یک پرچمدار جهانی از سونی به QHD ارتقا می یابد.

تمامی این موارد شایعاتی است که از همین حالا در مورد اکسپریا Z5 مطرح میشود. باید منتظر بود و دید که تا معرفی نهایی این دستگاه کدام یک از شایعات به واقعیت تبدیل خواهند شد. بر اساس اطلاعات بدست آمده اکسپریا Z5 در شهریور امسال و در نمایشگاه Ifa برلین معرفی خواهد شد.

phonearena